Drukāt šo lapu

Sēdošs darbs

Uzrakstīja  Februāris 11, 2014
Publicēts Infografikas

Kopš darbs ar datoru, braukšana automašīnā un televizora skatīšanās ir kļuvusi par ikdienu - mēs atrodamies sēdus pozā daudz ilgāk, kā to jebkad ir darījūši mūsu senči vēl pat ne tik senā pagatnē. Pēc statistikas vidēji cilvēks atrodas sēdus:

Sedesana

Lai arī sēdus poza daudziem liekas ērta un pašsaprotama, tā tomēr vairumā gadījumu ir kaitīga veselībai. Vispirms jau tīri ģenētiski - mēs neesam piemēroti tādai darba pozai. Vismaz nē veidā, kā mēs to daram strādājot ar datoru.

 

Cilvēka ķermenim daudz piemērotāks ir stāvus vai guļus stāvoklis, bet vislabāk - kustība.

pie datora

SvarsSēdēšana ir ļoti neaktīva
Gandrīz nenotiek
kaloriju dedzināšana.
Rodas problēmas ar svaru.
VeselibaTraucēta asinsrite,
vielmaiņa, muskulatūras darbība.
SedesanaNepareizs slodzes sadalījums. Svaru uzņem mugura - kājas nepiedalas svara izlīdzināšanā.
 

Ergonomiski risinājumi

bultas

Ergonomiski krēsli

Mūsdienu ergonomika uzsver kustības nepieciešamību un tāpēc krēslus aprīko ar sinhro mehānismiem, slodzes regulācijām, galvas balstiem un ļoti plaši pielāgojamām daļām - viss tam, lai lietotājs varētu dienas laikā variēt sedēšanas stāvokli.ergonomiski kresli

Sedlu krēsli

Sedlu krēsli ļauj sēdēt pussēdus - stāvoklī, kurš ir cilvēkiem ģenētiski daudz piemērotāks - atdarina sēdēšanu zirga mugurā. Šādi sēžot labāk tiek izdalīts svars - tiek lietotas kājas un mugura pati iztaisnojas, jo ir atslogota.sedlu kresli

Regulējami galdi

Galda virsmas augstums ļoti ierobežo iespējamos sēdēšanas stāvokļus.

Elektriski regulējami galdi ļaus netikai efektīvi mainīt sēdēšanas stāvokļus, bet arī ļaus strādāt pussēdus un stāvus.

Galds
 
Lasīts 16603 reizes Pēdējo reizi rediģēts Otrdiena, 13 Decembris 2016 19:37
Dāvids Spunde

Jaunākais no Dāvids Spunde