Cik nu man zināms, tad šī ideja ir atnākusi no Amerikas, kur, lai arī kā daudziem negribētos tam ticēt, ir diezgan izplatīta domāšana par veselību un aktīvi tiek meklētas jaunas pieejas. Šis ir tipisks tādu ideju auglis - iespēja mazliet sportot neizejot no biroja un pat vēl vairāk -nepametot darba galdu - zem darba galds palikts skrejceliņš.
Uzreiz pateikšu - uz tā neskrien, bet gan iet. Skrejceļam ir jābūt tādām kurš spēj uzturēt dažādus mazos ātrumus no 1-5km/h. Parasti jau lielākā daļa iet uz tiem lielajiem ātrumiem, bet šādi, iešanai paredzētie skrejceļi nav retums un tos var atrast gan lietotos, gan jaunus.
Ideju pavisam realizējamu padara augstumā regulējams galds, jo tad darbavieta paliek transformējama.
Iegādājos skrejceļu un paliku to zem esošā regulējamā darba galda un tas strādā! Pirmoreiz uz to skatoties nevar vien atkauties no skepses - kā tad es strādāšu? BET atliek vien 10-20 sekundes pastaigāt, ieiet ritmā un pa lielam esi jau aizmirsis, ka šobrīd aktīvi kustini kājas. Ja sanāks aizmirst arī par kāju kustināšanu - nekas, sāpīgs kritiens nevienu negaida jo viss tak darbojas lēni. Vienīgi no malas kādam tas varētu sagādāt prieku, bet vai tas ir slikti?
Tagad parādīšu savu vienkāršoto dienas grafiku lietojot reg.galdu:
Laiks |
Galds stāvus režīmā |
Piezīmes |
Līdz 12:00 |
1h |
No rīta patīkami strādāt stāvus, jo ļauj ķermenim "iestrādāties" un pats nemiedz ciet. |
Np 12:00-16:00 |
45min |
Pēc pusdienām ir īpaši svarīgi strādāt stāvus, jo sēdus pilnais kunģis tiek saspiests un sēdus pazeminās ne tikai asinsrite, bet arī vielmaiņa. Turklāt - dikti gribās gulēt. |
16:00- |
1h |
Pārējais jau atkarīgs no dienas, bet ja iegriežas garā darbadiena, tad vēl vakara pusē lieku galdam uzbraukt augšā. |
Tātad vidēji 2.5-3h dienā es pavadu stāvus. Stāvēt ir daudz labāk, kā sēdēt, bet vēl labāk ir kustēties. Tātad, ātrums ar kuru es jutos viskomfortablāk uz skrejceļa bija 2.6km/h, kas nozīmē, ka šo laiku ejot, es dienā varētu pievarēt - 6.5-7.8km.
7.8km ir no Doma laukuma līdz Alfai.
Tas vispār ir diezgan iespaidīgs skaitlis pieņemot, ka dienās, kad pārvietojos ar auto es diez vai vispār mēroju vairāk kā no auto līdz durvīm un atpakaļ...
Labos ieguvumus laikam nav jēga uzskaitīt, jo sanāk ļoti garš saraksts, bet katrs tak pats saprot, ka šādi tiek iegūts ļoti daudz un arī tad, ja dzīvesveids ir aktīvs, jo 8h statiski sēdēt ir daudz sliktāk, kā var likties.